- Karabin szturmowy, np. firmy cyma osiąga prędkość wylotową 420 fps co daje jakieś 45 metrów zasięgu skutecznego. Karabin snajperski firmy well można dość tanim kosztem stuningować do 530 fps co da około 65 metrów zasięgu skutecznego. Z tego wynika, że gracz z karabinem szturmowym strzelając lekko lobem, trafi snajpera nie jedną ale kilku nastoma kulkami. Wynik 1:0 na nie.
- Na replikę karabinu snajperskiego musisz wydać ok 2500 - 3000 złotych, aby osiągnąć b.dobre skupienie i moc która gwarantuje ok 90-100 metrów skutecznego zasięgu. Wtedy snajper ma realną szansę strzelić i wycofać się będąc z daleka od zasięgu przeciwnika. Wynik 2:0 na nie.
- Snajper ma rację bytu tylko na dużych strzelankach gdzie rozgrywka toczy się minimum 12 godzin. Na strzelankach krótkich, 2-3 godziny snajper nie zdąży dotrzeć do celu czołgając się, zając stanowisko, zlokalizować cel. Na to wszystko potrzeba czasu. Wynik 3:0 na nie
Są też tacy maniacy, którzy twierdzą, że jest w środowisku ASG miejsce dla snajpera, ponieważ:
- Będąc snajperem czujesz przede wszystkim klimat bycia nim . Skradanie, czołganie, czekanie, strzelanie do wyznaczonego celu a nie do wszystkich. Posiada się wtedy własnoręcznie zrobione ghillie suit, maskowanie twarzy, specjalne oporządzenie, karabin snajperski z czterotaktem. To wyróżnia snajpera ASG od strzelca z m16 z lunetą. Wynik 3:1 na nie
- Osobiście uważam, że mając karabin snajperski z taką konfiguracją: 450-500fps, lufa+komora najwyższej jakości, teflon fix, wyciszenie karabinu + bardzo dobry tłumik jesteśmy w stanie stworzyć sobie przewagę nad innymi graczami mającymi karabinki 380-420 fps i celność "przeciętną". Czy nie mając karabinu za 3000 tys w takim przypadku nie mogę być snajperem? Wynik 3:2 remis
- Rola snajpera w środowisku ASG to nie tylko strzelanie. Na przykład ja wyznaczyłem sobie takie cele.
2) ochrona jednostek własnych przy szturmowaniu budynku (czyli obserwacja okien i pilnowanie, aby zaden broniący nie wyglądał. Wtedy nie bedzie mógł obserwować ruchów naszej drużyny)
3) działanie odstraszające. Przeciwnicy wiedzą, że jest gdzieś snajper i nie wychylają się tak pewnie i na tak długo, co skutkuje tym, że nie mogą dobrze obserwować przedpola.
4) obserwacja określonego terenu, zbieranie informacji, lokalizowanie celów dla drużyny, rozmieszczenie wojsk i raportowanie do sztabu. Wynik 3:3 remis.
Także widzimy, że wszystko od Nas zależy.:)
Tekst mojego autorstwa.
Trochę sprzętu ASG w niezłych cenach można znaleźć tutaj http://centrum-broni.pl/air-soft-gun-asg. Polecam.
OdpowiedzUsuńJa jestem doswiadczonym snajperem asg. Nie wszystko sie tu zgadza. Ale ogólnie jest bdb:-)
OdpowiedzUsuńBartek masz racje, wcale nie trzeba wydawać tych 2,5 lub 3 tys złotych aby mieć dobrą replike, ja na swoją całą przygode z ASG wydałem w sumie 10 , ~1800 z tego na tuningi MB08 WELL i inne pierdoły dały bardzo dobry wynik , robiąc testy chronometr wykazał ~603-598 FPS . Ale , gdy masz dobrą komere, gumke , lufe i lunete to nawet ze słabą repliką jesteś dobry , kulki i hop up czynią cuda
OdpowiedzUsuńPozdrawiam wszystkich snajperów w ASG i życzę dobrej zabawy ! :)
Na strzelankach asg dozwolone fps to ile jest tak w granicach?
OdpowiedzUsuńTo zależy z czego strzelasz i od środowiska ASG np w Warszawie może być inaczej a w Rzeszowie inaczej dla danej broni.
Usuń